Nieuws

Burendag Scala 31 oktober - fotoimpressie

Geschreven door Administrator
Maandag 08 September 2008 10:08

Bekijk de foto's van ‘Burendag Scala’ van 31 oktober 2008!

Anousha Nzume: Far West gaat zorgvuldig te werk
Anousha Nzume, presentatrice van AT5’s late night show ‘Nieuw Amsterdam Praat’ was dagvoorzitter tijdens de Scala Burendag. Ze roemt Far West om haar zorgvuldige omgang met de bewoners van de Kolenkitbuurt. “Vroeger werden burgers tijdens een vernieuwingstraject nauwelijks geïnformeerd, laat staan dat ze ergens bij betrokken werden. Hier is wel inspraak van bewoners geweest. Die transparantie is heel goed.†De presentatrice vindt het Scala-project iets om trots op te zijn. “Ik heb drie jaar in New York gewoond. Als ik daar uitlegde wat sociale woningbouw betekende, viel iedereen van zijn stoel. Ik zie de voordelen ervan en hoop dat het altijd blijft bestaan.â€

Scala-ISH Kids
Hoogtepunt van de avond: optreden van de Scala-ISH kids

PortiekPortiers diploma
Jeroen Broeders en de PortiekPortiers met hun diploma

Stadswarmte
Op de avond was ook ruimte voor vragen van bewoners en omwonenden. Mevrouw El Katali vroeg zich bijvoorbeeld af of het wel veilig is om te koken op stadswarmte. Nuon: “Met electrisch koken is er geen kans meer op gasexplosies. Ook is de kans op koolmonoxide vergiftiging teruggebracht naar nul. Het is daarom zelfs veiliger dan voorheen.†Nuonmedewerker Ivo Hutten voegde eraan toe: “De stadswarmte van Nuon waarmee alle huizen verwarmd worden, zorgt ervoor dat we 50% minder CO2 uitstoten. We gebruiken namelijk restwarmte uit de afvalcentrale uit het Sloterdijkgebied. Voor de gebruikers is dit een stuk comfortabeler. Bovendien is de prijs gekoppeld aan de gasprijs, dus je betaalt nooit meer dan je oude gasrekening.â€

Scala ISH in actie
“Onder leiding van beroemde en professionele street artists een spetterend optreden maken. Dat gebeurt niet elke dag.â€
Stadswarmte van Nuon
Catering
Eten!

Dzulfizar, 10 jaar van de Paulusschool, Kinderpersbureau: “Ik leer interviewen en ik film hier alles. Het is best wel makkelijk hoor.â€

Bewoners Scala
“Dag buurvrouw, ik ben uw buurvrouw. Wie bent u en op welk nummer woont u?â€

Laatste aanpassing ( Vrijdag 12 December 2008 12:08 )